2013. október 3., csütörtök

ki vagy te? - who are you?

Ki vagyok én? Ezt hittanórán hatodikosként, de felnőttként is sokszor nehéz megfogalmazni. Két hete az első hittanórámon a 6-8 fős csoportomban azt kértem tőlük, hogy jellemezzék magukat, és ezt vessék papírra. Voltak igen őszinte írások, melyeket név nélkül megosztok. Tehát a kérdés: Milyen vagy? S íme néhány válasz:
- "Én dzsémsz hátér titkos ügynök vagyok"
- "Én barna vagyok, kedves vagyok, vices vagyok..."
- "Szeretek hülyéskedni, utálok isibe járni, mert sokat kell tanulni, szeretem az édeséget és a savanyút"
- "Istent szerető, de néha nem úgy viselkedem, kedves, bátor, szerény.."
- "Én általában kedves vagyok, de van olyan, mikor nem, de az egyszer kétszer"
- Barna szinü vagyok és nagyonoszeretem a fasírt..."

Ezeket két hete írták a hatodikosaim, ma délután, mikor újra találkoztunk, azt kértem, írják le, milyen Isten.
Nekibátorodtak és írogattak. A nagy gondolkodásban egyszer csak megszólal az egyikük, hogy "Isten cigány" és aztán felnevetett, ezt nem írta papírra, de milyen jó, hogy kimondta, talán nem is hiszi, de miért ne, én azt mondom, ámen. Utána beszélgettünk, hogy Isten a saját képére teremtett minket, az ő lelkét lehelte belénk. Az Istenről írt tulajdonságok között ez volt a kedvencem: "zenés".

Who am I? It is hard to answer this question wether you are on a bible class as a 12 years old kid wether you are an adult. Two weeks ago I asked the children in my group (6-8 kids) to write down how they are, try to collect characteristics of themselves. Some answers:
- "I am James secret agent"
- "I am brown, I am kind, I am humorous."
- "I like to do crazy things, I hate go to school, because I have to learn a lot, I like sweet things...and sour things"
- "I love God, but sometimes I don't act like this, I am kind, brave, modest.."
- "Generally I am kind, sometimes I am not kind, but that happens just one or two times"
- "I am brown and I like fried meat"
 These answers they wrote me two weeks ago. Today I asked them to write down on a piece of paper how is God. What are His characteristics? As they were thinking about this, one of the students looked up and said: "God is gipsy" (Amen - I thought) and he laughed. How good that he arrived to this point! Smart guy! After we were talking about that God made us on his likeness, we are like He, his spirit is in us. Among the characteristics that they collected this was my favourite: "God is musician"

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése